פתרונות גיבוי לעסק

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

תרונות גיבוי לעסק

אמצעי אחסון של פתרונות גיבוי

במשך שנים, הדרך המקובלת לגיבוי מידע התבססה על אמצעים והתקנים פיזיים, כל אחד מהם בעל נפח המספיק לשמור סוג מסוים של קבצים. זה התחיל בסרטים מגנטיים ובדיסקטים, שכיום ברור שלא יכולים לספק את הסחורה כלל וכלל, והמשיך עם דיסקים קשיחים, כוננים ניידים ושאר פלטפורמות מתקדמות יותר.

הבעיה העיקרית בשימוש באותם פתרונות גיבוי היא העובדה שיש להם "חיי מדף" קצרים, מה שבא לידי ביטוי בבלאי מהיר, ברגישות הולכת וגוברת לשורה ארוכה של מפגעים סביבתיים, ובכלל – בעובדה שהם עומדים בפני אותן סכנות בדיוק של המחשבים המסורתיים. במובן זה, אמצעי גיבוי שאינו תקין מאבד את המהות שלו במידה לא מבוטלת.

גיבויים עסקיים בענן

פתרונות גיבוי מרחוק

אחד המושגים הדומיננטיים בתחום המחשבים בשנים האחרונות הוא "ענן". ענן הוא שם כולל לשרתי אחסון חיצוניים, אליהם מתחברים המחשבים באמצעות רשת האינטרנט. כבר מההגדרה הבסיסית הזו, ניתן להצביע על יתרון מרכזי של הגיבוי בדרך זו, והוא העובדה שהוא מספק הגנה מפני תרחישים דוגמת שריפות, הצפות ורעידות אדמה.

חשוב להדגיש שכיום, פועלות חברות המציעות שירותי גיבוי ענן באופן אוטומטי, כלומר, בשעה ספציפית מדי יום, כפי שמוגדר מראש. בנוסף, הגיבוי נעשה בצורה מוצפנת, כך שרק משתמשי המחשב מקבלים אליו גישה.

אולי יעניין אתכם גם..