גיבוי בענן או גיבוי על דיסק נייד חיצוני

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

גיבוי בענן או גיבוי על דיסק נייד חיצוני

אם גם אתם תוהים ומעוניינים לדעת אחת ולתמיד מה עדיף – גיבוי בענן או גיבוי על גבי דיסק נייד חיצוני, חשוב שתדעו שלכל עסק או אדם פרטי יש צרכי גיבוי שונים. יש מקרים בהם ניתן להסתפק בגיבוי המידע באמצעות דיסק נייד חיצוני, אך לרוב אנשי המקצוע ימליצו על גיבוי בענן. ראוי לציין כי כל אדם וכל עסק יכולים לבצע גיבוי מידע באופן עצמי בעזרת דיסק נייד חיצוני שעלותו מסתכמת בכמה מאות שקלים בלבד. עם זאת, כדי להבטיח גיבוי עקבי ויעיל וליהנות משירות מקצועי ברמה גבוהה, מומלץ לשכור את שירותי הגיבוי מחברה מוכרת ואמינה.

גיבוי על דיסק נייד חיצוני לעומת גיבוי בענן

דיסק נייד חיצוני אפשר לקנות בכל חנות מחשבים או בחנויות המקוונות ברשת. עלות הדיסק הנייד נמוכה וניתן לגבות עליו מידע עסקי או אישי בנפח רב. עם זאת, יש לזכור כי עלולים לשכוח לבצע גיבוי ובמקרה בו שוכחים לנתק את הדיסק הנייד מהמחשב ופורצת שריפה או נגרם נזק בסביבת העבודה, עלולים לאבד את כל הגיבוי למחשב והמידע החשוב השמור על גבי הדיסק החיצוני.

מה עדיף - גיבוי בענן או גיבוי על דיסק

לכן, אם מוגבלים בתקציב או זקוקים לפתרון גיבוי מהיר ויעיל בעלות נמוכה, ניתן להסתפק בדיסק נייד חיצוני. יש להקפיד על ניתוק הדיסק הנייד מהמחשב עם השלמת הגיבוי ומומלץ לאחסן אותו במקום בטוח, הרחק מהמחשב. לגיבוי על דיסק נייד חיצוני יש מגבלת נפח אחסון, וחשוב לזכור כי מדובר בפריט חומרה העשוי להתקלקל, לכן גיבוי זה אינו מתאים לכל אחד.

כאשר זקוקים לשירותי גיבוי שוטפים – אין תחליף לגיבוי בענן. הגיבוי מתבצע באופן אוטומטי מדי יום, יש להתקין תוכנה ייעודית וניתן לבחור בין מספר חבילות בהתאם לשירות שהחברה מציעה. הגיבוי מתבצע על שרת פרטי או על שרת מרוחק המותקן בחוות שרתים מקצועית וגדולה. בכל מקרה בו מתעוררת בעיה הלקוח זוכה לשירות מהיר ויעיל על ידי צוות מיומן.

קיימת אפשרות גם לבצע גיבוי בענן באופן עצמי וחינמי לחלוטין, לדוגמה גיבוי בדרופבוקס, בגוגל דרייב ועוד. לארגונים גדולים ולחברות הנשענות על מידע עסקי לא מומלץ לקחת סיכונים מיותרים, לכן יש לפנות לחברה מקצועית ואמינה בתחום הגיבוי בענן, וזו תמליץ על הפתרון המתאים ביותר לצורכי העסק, הארגון או התאגיד. לגיבוי בענן יש יתרונות רבים במיוחד בנושאי בטיחות, מאחר שניתן להצפין את המידע ובכל רגע נתון ניתן לשחזר את המידע המגובה ולחזור לפעילות שוטפת בעסק. אמנם הגיבוי באמצעות חברה כרוך בתשלום, אך כאשר בוחנים את הנושא לעומק, מבינים את היתרונות הרבים לעסק.

אולי יעניין אתכם גם..