מדוע חשוב לעשות גיבוי בענן?

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מדוע חשוב לעשות גיבוי בענן?

תארו לעצמכם את התסריט הבלתי נעים הבא: אתם עובדים בחברה גדולה ומתכוננים לקראת פגישה חשובה עם חברה המבקשת לשתף אתכם פעולה. אתם עמלים לילות כימים על מצגת נאותה על החברה שלכם – מבצעים תחקירים, עורכים מצגות, מכניסים תמונות ואף פס קול. לילה לפני הפגישה הגורלית אתם מבצעים עדכון למחשב שלכם ומוחקים בטעות את הקובץ שעברתם עליו במשך שבועות. לחרדתכם אתם מגלים כי לא ביצעתם גיבוי, גם לא לדיסק און קי, ואתם בוהים במסך המחשב שלכם חסרי אונים. תסריט זה יכול לקרות לכל חברה. מידע חיוני שלם יכול להימחק לנצח אם לא יבוצע גיבוי למחשב. משום כך, כל בעל עסקים שיש לו חברה קטנה או גדולה צריך להתעניין בשירותי גיבוי בענן.

מדוע חשוב לעשות גיבוי בענן?

גיבוי בענן – מה זה אומר

לשמחתנו, אנו נמצאים היום בעידן הטכנולוגי המאפשר לנו לאחסן מידע בקלות וביעילות בתיקיות במחשב מבלי הצורך להתאמץ ולתייק את המסמכים בתיקיות קרטון גדולות. המידע שלנו זקוק לגיבוי, ואחד הגיבויים הנפוצים הוא גיבוי בענן. גיבוי מסוג זה משמעו שכל מידע – קובץ, תיקיה או מסמך – הנוצר על ידי משתמשי החברה, מגובה באופן אוטומטי על ידי החברה המספקת גיבוי. המידע המועבר לחברה כולל טכניקות הצפנה מתוחכמות וישנם קבצים רגישים במיוחד שניתן לפתוח באמצעות שם משתמש וסיסמה. כל הנאמר כאן נוגע לגיבוי בענן פרטי, והוא אינו דומה לאחסון ושמירת קבצים בענן באמצעות דרופבוקס או דואר אלקטרוני. שיטות אלה נחשבות לשיטות אחסון וגיבוי מאובטחות פחות, מכיוון שהמידע שנשמר עליהם מצוי על שרתים ציבוריים החשופים יותר למתקפות של האקרים.

לבחור בגיבוי בענן וללכת לישון בראש שקט

אם החלטתם לפנות לחברה חיצונית כדי לגבות את המידע הרגיש שלכם, חשוב לבחור חברה אמינה המקפידה על כל כללי האבטחה. בעזרתה של חברה מומלצת אשר יש לה ניסיון רב בתחום הגיבוי, תוכלו לבצע גיבוי אוטומטי של קבצים חשובים ולדעת שתמיד תוכלו לשחזר אותם גם אם ייגרם נזק לאחד הקבצים. נוסף על כך, אלה כמה יתרונות שתוכלו ליהנות מהם מגיבוי בענן:

  • הצפנה כאמצעי הגנה מפני פורצים – האקרים בארץ וברחבי העולם מנסים לפרוץ לאתרים ולבסיסי נתונים של ארגונים שונים כדי לדלות מהם מידע. את המידע החיוני והרגיש שלכם יכולים ההאקרים לנצל כדי למכור למתחרים ולפגוע במוניטין ובתפקוד השוטף של הארגון. כדי להתגבר על הבעיה הזו, מציע חברת שירותי ענן מקצועית פתרון גיבוי באמצעות הצפנת קודים. הצפנה זו מקשה על ההאקרים לפצח את המידע ובכך מסייעת בהגנה על המידע הרגיש שלכם. נוסף על כך, במקרים של פריצות, חברת שירותי גיבוי בענן נמצאת בקשר עם מומחי אבטחה מובילים.
  • לשחזר גם כשזה נראה אבוד – אחד היתרונות הבולטים בשירותי גיבוי ענן הוא שאפשר לשחזר מידע שאבד, מכיוון שהסנכרון הוא חד כיווני. כלומר, גם אם עבדתם על פרויקט מסוים, והוא נמחק בטעות בגלל הפסקת חשמל בבניין או טעות אנוש של עובד, ניתן להתקשר לתמיכה הטכנית ולבקש לשחזר את הקובץ. שחזור מגיבוי שימושי גם בעבור אתרים שהותקפו והופלו או אתרים שאינם מתפקדים כראוי בגלל ביצוע פעולה כלשהי כמו עדכון או מחיקת תכנים. במקרה זה ניתן לבקש מהחברה לעשות שחזור מגיבוי ולהחזיר את האתר לקדמותו – כפי שהוא נראה לפני יום או לפני שבוע.
  • מערכת ידידותית למשתמש – חברה מקצועית לשירותי ענן מציעה לכם ממשק נוח וידידותי כדי שתוכלו לעקוב באמצעותו אחר הגיבויים שלכם. באמצעות הממשק ניתן לקבוע כל כמה זמן אתם רוצים לבצע את הגיבוי – בכל יום, אחת לשבוע או אחת לחודש, וכן לעקוב אחר הגיבויים ולוודא שהם תקינים.
  • לגשת לגיבוי מכל מקום – ממשק הגיבויים יכול להיות זמין עבור המשתמש גם ממכשירים כמו טאבלטים או טלפונים סלולריים. הגישה התמידית מאפשרת לכם לעקוב אחר הגיבויים וליצור קשר עם החברה המקצועית בעת הצורך.

איך לבחור חברה לשירותי ענן

בחירת חברה אמינה אינה עניין של מה בכך, מכיוון שחברת גיבוי ענן תהיה אחראית למעשה על המידע הארגוני הרגיש שלכם. משום כך, חשוב להשתמש באמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשותנו, והאינטרנט בראשם, כדי לבחור את החברה האמינה. אם אתם מתעניינים בחברה ספציפית, נסו לברר עליה את כל המידע האפשרי – האם מדובר בחברה מנוסה שצברה לעצמה מוניטין בשוק? האם היא ספגה תביעות מלקוחות? האם יש גולשים שממליצים עליה? כמו כן, אם יש לכם עדיין ספק, היוועצו בחברים ובקולגות. סביר להניח שיש לכם חבר אחד או שניים המשתמש בשירותיה של חברת ענן כדי לגבות את המידע שלו. בקשו ממנו מידע והמלצות.

גיבוי ולא רק בענן

ענן גיבוי אינו הדרך היחידה לגבות את הנתונים. ניתן לבצע גיבויים גם בדרכים אחרות. אחת הדרכים הנפוצות היא גיבוי באמצעות כונן חיצוני. ניתן להשתמש בדיסק און קי קטן או בכונן גדול לשמירת קבצים. באמצעות כוננים אלה ניתן לגבות מידע חיוני, אך חשוב להקפיד ולנתק את הכונן החיצוני בסיום הגיבוי כדי שהוא לא "יתפוס" תוכנות זדוניות מהאינטרנט. כמו כן, ניתן לבצע גיבוי באמצעות הדפסת הקבצים. אמנם מדובר בשיטה אטית ומיושנת מעט, אך יש שימצאו את הקבצים המודפסים כקבצים נוחים יותר לקריאה.

אולי יעניין אתכם גם..