גיבוי ענן למחשב הביתי

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

גיבוי ענן למחשב הביתי

שומרים במחשב הביתי שלכם תמונות שצלמתם מהטיולים שלכם בעולם, קבצים חשובים ששלחו לכם או אפילו סריקות של מסמכים שחתמתם עליהם או של חשבונות ששילמתם? אם כן, כדאי לכם לשקול להשתמש בגיבוי ענן כדי למנוע אובדן של מידע חשוב. גיבוי ענן למחשב הביתי הוא פתרון פופולארי מאד בשנים האחרונות והוא מספק מענה לצרכים פרטיים שונים. במקום לשמור על המחשב הפרטי – המחשב הביתי – מידע כלשהו, אפשר לשמור אותו על ענן ולהבטיח שלא יאבד לעולם.

מהו שירות גיבוי בענן

השוק מציע כיום לא מעט פתרונות גיבוי לצרכים פרטיים. כונן חיצוני, דיסק און קי ועוד. אולם אלה, שאותם שומרים לרוב בבית ולעיתים אף ליד המחשב, עשויים להינזק בעקבות שריפה חלילה או בשל תקלה כלשהי שפוגעת בתהליך שמירתם. אחת הדרכים למנוע זאת ובמקביל גם לפנות מקום במחשב או בכונן החיצוני היא בעזרת גיבוי ענן למחשב הביתי. מדובר בשירות ייחודי, המוצע כיום על ידי חברות שונות מהמובילות בשוק. השירות מאפשר לגבות את המידע החשוב ששמור על גבי המחשב, כמו סרטונים, תמונות, קובצי מוסיקה, מסמכים סרוקים ועוד, וכמעט ללא הגבלה. ישנם שירותים המגבילים זאת לנפחים מסוימים וישנם כאלה שאינם מגבילים את נפח הגיבוי. כך או כך, מדובר בשירות נהדר לכל מי שרוצה לשמור על הקבצים החשובים שלו שנמצאים על המחשב במקום בטוח נוסף ולהבטיח שאלה לא יימחקו או יינזקו בכל דרך שהיא.

יתרונות השירות

שימוש בענן לצורך גיבוי הקבצים החשובים מספק מענה לצרכים שונים וגם מציע לא מעט יתרונות. אחד היתרונות הבולטים של שירות כזה הוא הגישה הקלה והנוחה לכל הקבצים ששמורים על גבי הענן. מי שמשתמש בשירות יכול, בכל שלב שירצה, לצפות בתמונות או בסרטים ששמר בענן. ניתן אפילו לשתף את הקבצים השונים עם משתמשים נוספים או אפילו לאפשר לכל מי שרוצה להיות חשוף אליהם (בהתאם להגדרות שהוגדרו מראש). השירות מהווה גיבוי נוסף למחשב הביתי, בו נוטים לשמור לא מעט מסמכים. כמות המסמכים הרבה עשויה להקשות על תפקודו של המחשב והיא גם חשופה לתקלות ולתאונות שונות. כשמדובר במסמכים חשובים מאד, בזיכרונות מטיולים משפחתיים או בהעתקים של הסכמים שונים – רק גיבוי על ענן הוא הפתרון הנכון.

איך עובדים עם זה

כדי ליהנות מכל היתרונות יש להוריד את תכנת הגיבוי ישירות למחשב ולבצע בה מספר הגדרות בהתאם לצרכים. מומלץ להגדיר את פעולת הגיבוי כך שתפעל בסוף כל יום, לאחר שבמהלכו נשמרו על גבי המחשב קבצים חדשים או עודכנו קבצים קיימים. תהליך ההתקנה וגם פעולת הגיבוי היומית עצמה מהירים מאד ובזכות הכלים הידידותיים של התוכנה, הפעולות הן פשוטות לתפעול וגם קלות מאד להבנה. ניתן להתקין את התוכנה בכל אחד מהמחשבים הביתיים ולקבל פתרון גיבוי כולל לכל הקבצים שנשמרים. מומלץ לעשות זאת מוקדם ככל האפשר, בין אם זו כמות קטנה של קבצים ובין אם מדובר בכמות גדולה מאד.

אולי יעניין אתכם גם..