גיבוי בענן – הצעד הבא לביטחון העסק שלך

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

גיבוי בענן – הצעד הבא לביטחון העסק שלך

בימים עברו נאלצו כל סוגי העסקים – קטנים וגדולים – לתייק מסמכים ואישורים שונים בתוך תיקיות גדולות. תיקיות אלה נשמרו במחסנים גדולים, אשר היו חשופים לפגעי מזג האוויר, ללחות המצטברת בחדר סגור ולהרס על ידי המזיקים. בעידן הטכנולוגי שלנו, לעומת זאת, מרבית המידע הארגוני נשמר במחשב. אחסון נוח זה מאפשר לעובד או למנהל לשלוף את המסמך הרלוונטי בלחיצת כפתור, בלי הצורך לנבור בערימת הניירת המתויקת.

 

גיבוי בענן לביטחון העסק שלך
גיבוי בענן לביטחון העסק שלך

 

מהו גיבוי בענן?

גיבוי בענן נעשה על ידי חברה חיצונית המספקת שירותי ענן ומחשוב. כל קובץ או מסמך שנוצר על ידי משתמש של חברה מגובה באופן אוטומטי בשרתי החברה. כדי להימנע מדליפות מידע ארגוני רגיש לרשת והשגתו על ידי ההאקרים, המידע המגובה מועבר לשרתים באמצעות הצפנה מתוחכמת. את הקבצים המגובים ניתן לפתוח רק בעזרת שם משתמש וסיסמה. נוסף על כך, אין להתבלבל בין המונחים "אחסון בענן" ל"גיבוי בענן". הגיבוי בענן שהוזכר כאן נעשה על ידי חברות מקצועיות ובאופן מוצפן. האחסון, לעומת זאת, מוכר לנו משימוש בכלים שונים לשמירה ושיתוף של קבצים כמו דרופבוקס או ג'ימייל. אחסון בשיטות אלה נחשב למאובטח פחות, מכיוון שהמידע נשמר בשרתים ציבוריים החשופים למתקפותיהם התמידיות של ההאקרים.

יתרונות גיבוי בענן

בעלי עסקים רבים משתמשים בגיבוי בענן כדי להבטיח את פעילותו התקינה של העסק. אלה כמה יתרונות בולטים שיש לגיבוי בענן:

גיבוי מוצפן – בעלי ארגונים רבים חוששים משמירת מידע רגיש בענן, בגלל פריצות ההאקרים הרבות המתרחשות מדי יום ביומו. משום כך, ישנם ארגונים המשתמשים ברשת פנימית, והם מנותקים לחלוטין מרשת האינטרנט החיצונית. עם זאת, השימוש בממשק האינטרנטי תורם להתפתחות העסק, ולכן לא כל החברות מוכנות לוותר עליו. תוכנה לניהול עסק, למשל, מציעה ממשק נוח ונגיש לכל המשתמשים ואף התחברות מכל מקום בעזרת הטלפון הסלולרי. חברה לגיבוי ענן, לעומת זאת, מציעה גיבוי מוצפן המוגן מפני הפורצים למיניהם. בדרך זו מבטיחה חברת הענן הגנה לכל מסמכי העסק. על פי רוב, חברת גיבוי בענן עומדת בכל תכני האבטחה ומספקת הגנה על המידע בכל עת.

גיבוי יומי – המידע של העסק מגובה על ידי שירותי הגיבוי בענן באופן יום יומי. כך, אם מסמך חשוב כלשהו נמחק בטעות על ידי עובד החברה, ניתן לשחזר אותו על ידי הגיבוי. באופן זה, גם אם נמחק מסמך כלשהו שעבדו עליו במשך יום עבודה שלם, מחיקתו לא תוביל להפסדים כספיים, מכיוון שניתן יהיה לשחזר אותו בקלות.

אפשר לשחזר – חברה לגיבוי בענן יכולה לשחזר מסמך או אתר אינטרנט כ-90 יום אחורה, ובכך לסייע במקרים של תקלה. אם, לדוגמה, אתר חברה מסוימת בנוי על פלטפורמת וורדפרס ובוצע בו שינוי אשר גרם לתקלות באתר, יכולה החברה המספקת את השירותים לשחזר את האתר ליום שלפני ביצוע הגיבוי. דוגמה נוספת, אם אתר החברה הותקף לאחרונה והופל, ניתן לבצע שחזור מגיבוי כדי שאתר העסק ימשיך לתפקד כרגיל, ובמקביל לקרוא לאיש אבטחה אשר יוכל לחקור את הפריצה.

סנכרון קבצים חד כיווני – בניגוד לשיטת אחסון קבצים כמו דרופבוקס שבה אם מבצעים מחיקת קבצים במחשב, אז הם נמחקים גם בשרת, הגיבוי בענן הוא חד כיווני. כלומר, אם עובד מחק קובץ במחשב, הקובץ עדיין נשאר בשרת.

גישה מכל מכשיר – גיבוי מאובטח בענן מאפשר לבעל העסק או לעובדים לגשת למידע ארגוני מכל מקום, לא רק באמצעות מחשב נייח, אלא גם בעזרת מחשב נייד, טאבלט או מכשיר סלולרים. ניידות זו מאפשרת לחברות ולעסקים פרטיים לתת מענה מהיר ללקוחותיהם בכל שעות היממה.

סוגי גיבויים שונים

גיבויים שונים ומגוונים מוצעים לעסקים, בנוסף לגיבוי בענן. אלה כמה מבין הנפוצים שבהם:

גיבוי מלא – כשמו כן הוא, זהו גיבוי של כל המידע הארגוני – קבצים, תיקיות ומידע חיוני של האתר או המערכת. בשל הזמן הרב שלוקח גיבוי מסוג זה, הוא אינו מבוצע בכל יום, אלא משולב עם גיבויים אחרים. בעת ביצוע גיבוי מלא חשוב לדאוג להצפנת כל המידע כדי שהוא לא יהיה חשוף להאקרים ברשת. היתרון המשמעותי ביותר בגיבוי זה שהוא מעניק שלווה וביטחון לבעל העסק, אשר סמוך ובטוח כי כל פרט ופרט של המידע הארגוני מגובה כראוי.

גיבוי אינקרימנטלי – זהו גיבוי חלקי המגבה רק את הקבצים שעברו שינויים מאז שבוצע הגיבוי המלא או גיבוי אינקרימנטלי קודם. גיבוי זה נחשב למהיר ויעיל, והוא מאפשר לשמור על השינויים האחרונים שבוצעו.

גיבוי דיפרנציאלי – גיבוי זה נחשב לאטי יחסית, מכיוון שבמהלכו מועברים כל המסמכים שעברו עדכון מאז שביצע הארגון את הגיבוי המלא.

גיבוי מקומי – גיבוי מסוג זה מבוצע במחשבים הקרובים למקור הגיבוי. הגיבוי יעיל בעת שחזור מידע לאחר מחיקת קבצים או מתקפת האקרים, אך אינו יכול לסייע במקרים של פגיעה בבניין (עקב שריפה, רעידת אדמה, מלחמה ועוד), מכיוון שהגיבוי מבוצע על השרת באותו הבניין.

גיבוי חיצוני לאתר – בניגוד לגיבוי המקומי, גיבוי חיצוני מבוצע לשרת מרוחק. בדרך זו ניתן לגבות את המידע הרגיש ולשחזר אותו במקרים שבהם נגרם נזק לבניית בגלל פגעים כמו מתקפת טילים, הצפה וכדומה.

אולי יעניין אתכם גם..