איך לבחור שירותי גיבוי ענן

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

איך לבחור שירותי גיבוי ענן

ישנן כיום לא מעט חברות המציעות שירותי גיבוי ענן. חלקן גדולות ומוכרות וחלקן פחות. מעוניינים להיעזר בשירותים כאלה, אך מתלבטים באיזו חברה לבחור? הנה כמה נקודות שכדאי לכם לקחת בחשבון לפני שאתם בוחרים בחברה כלשהי:

הצרכים הקיימים – בין אם מדובר בעסק קטן או אולי בעסק בינוני, בחירת החברה המציעה את השירות יכולה להיות אתגר לא פשוט. חשוב לבחון תחילה מהם הצרכים הקיימים ולעשות זאת בעזרת המומחים בתחום. אלה יכולים להיות יועצים חיצוניים או מנהלי IT, למשל, מטעם החברה המעוניינת בשירות. צעד כזה, הכולל מעבר לשירותי גיבוי בענן, מצריך חשיבה מחודשת וגם שינוי בסדרי העבודה השונים. התייחסות לכל הפרמטרים הללו, כחלק מהגדרת הצרכים הקיימים, תעזור במציאת השירות המתאים.

מי היא החברה שמציעה את השירות – ישנן כיום לא מעט חברות המציעות שירותי גיבוי ענן. חלקן נחשבות לספקיות שירות עולמיות ועובדות עם לקוחות מכל העולם, חלקן הן חברות תקשורת או חברות המציעות שירותי מחשב למיניהם, לרבות גיבוי בענן וחלקן עם חברות עצמאיות, ספקיות שירות הפונות בעיקר אל השוק המקומי. אלו צוברות תאוצה רבה מאד בשנים האחרונות, בעיקר בשל רמת השירות הגבוהה שהן מציעות וגם בגלל מבחר הפלטפורמות והשירותים השונים, מהם ניתן לבחור.

גיבוי בענן לביטחון העסק שלך

עלות מול תועלת – חברות גדולות בינלאומית מציעות לרוב מחירים זולים מאד. אולם, לא לכל אחד מתאימה העבודה מול חברות כאלה, במיוחד כשמדובר בחברות שנמצאות מעבר לים. אפשר לבחור בחברות עצמאיות או בספקים מקומיים ומומלץ לערוך לפני כן סקר שוק ולבדוק מה מציעה כל אחת מהחברות האלו, כמה עולה השירות ומה הוא כולל. כמובן, ככל שתצטרפנה לשוק חברות נוספות, התחרות תהיה גדולה יותר והצרכן – הלקוח עצמו – הוא זה שיהנה ממנה בסופו של דבר.

שירות ואחריות – כדאי לפנות לחברות המציעות שירותי גיבוי ענן ושמות דגש רב מאד על השירות. חברות העומדות לרשות הלקוחות שלהן: חברות המציעות להם מענה מהיר, טיפול מקצועי וגם צוות מיומן של עובדים, שיכול לסייע להם בכל בעיה. חברות כאלו מעסיקות אנשי תוכנה, אנשי חומרה וגם אנשי שירות, העושים ככל שביכולתם כדי לספק ללקוח שרתים ברמה גבוהה.

מתלבטים באיזו חברה לבחור? קחו את הזמן וערכו סקר שוק, תוך התייחסות לארבע או לחמש חברות שונות. בדקו לעומק מה מציעה כל חברה ושימו דגש על האיכות, על השירות וכמובן – גם על המחיר. אל תתפשרו על דבר ואל תתפתו לבחור את הזולה ביותר.

אולי יעניין אתכם גם..